Guarana

GUARANA

 

Plazeča rastlina guarana iz porečja Amazonke med južnoameriškimi domorodci že od nekdaj velja za vsesplošno uporabno. O njej govorijo celo indijanske legende, služi pa predvsem vzdrževanju energije ob celodnevnih fizičnih naporih domorodskih plemen. V zahodnemu svetu je (kot večina ostale super hrane) pozornost vzbudila šele ob odkritju snovi, ki jih vsebujejo črna semena plodov guarane. 

 

Zanemarimo tanine in nekaj malega beljakovin in škroba. Snov, zaradi katere je guarana tako cenjena, je guaranin. Guaranin je pravzaprav skoraj identičen kofeinu, ki ima danes precej slab ugled med ljudmi. Piše in govori se o škodljivosti kave, glavno krivdo pa ponavadi pripisujejo prav temu, da vsebuje kofein.

 

V slepi veri se redki vprašajo, kaj kofein sploh je? Deluje kot diuretik, povečuje nivo energije, razširja dihalne poti, pospešuje pretok krvi skozi mišice – ne sliši se slabo, kajne? V resnici imajo negativne posledice na telo predvsem ostale snovi v kavi, od katerih jih večina postane nekoristnih ali celo škodljivih šele v postopku praženja in nadaljnje proizvodnje kavnih zrn.

 

Guaranin se v guarani pojavlja v popolnoma naravni in nepredelani obliki ter ima lahko kot tak na telo več pozitivnih učinkov. Največja razlika med guaraninom in kofeinom v kavi je v tem, da guaranin v naš krvni obtok prehaja veliko počasneje, posledica česar je bolj enakomerno in dolgotrajno delovanje.

 

Nekateri guarano primerjajo z zeleno kavo, vendar guarana ni isto kot zelena kava. Sicer obema pripisujejo podobne učinkovine, vendar ...

... guarana:

  • močno zvišuje nivo energije in fizično vzdržljivost
  • nas ohranja budne, zaradi česar ni primerna pred spanjem
  • izboljšuje spomin
  • pomaga pri izgubi odvečne telesne teže, saj vpliva na občutek sitosti
  • čisti krvni obtok
  • spodbuja metabolizem
  • deluje antioksidativno
  • pomaga pri odpravljanju migrene
  • povečuje spolno slo
  • pomaga pri diareji
  • lahko pomaga pri težavah z artritisom

 

Kako uporabljati guarano v prahu?

1/2 čajne žličke (1-2 gram) v sok, vodo, smoothie, ko potrebujete osvežujoč in poživljajoč občutek. S pitjem guarane ne pretiravajte (ne več kot en odmerek dnevno) in se vsak dan dobro naspite. Šele potem pridemo z Guarano do pravega učinka.

 

2.57g kofeina/guaranina je v 100g guarane v prahu.

 

Seveda je potrebno opozoriti, da je pri uživanju Guarane kljub vsemu potrebna zmernost, saj ima lahko prekomeren odmerek kofeina oz. guaranina nekatere stranske učinke, npr. draženje želodčne sluznice, glavobol, nespečnost, nervozo, vznemirjenost in močno bitje srca. Da bi se jim izognili, ne prekoračimo odmerka 1-2 grama guarane naenkrat, sploh pa bomo že učinek tega čutili naslednjih nekaj ur.

 

Kljub vsem ugodnostim, ki jih guarana prinaša, pa ne pozabimo, da narava v svoj načrt ni vključila pretiravanja. Če z guarano nadomeščamo neprespane noči in trenutke za sprostitev, se lahko ujamemo v začarani krog, zato si jo v obliki napitka privoščimo le, ko nam v tem norem svetu resnično zmanjka časa zase! Če vam manjka spanca, potrebujete dopust!

 

Te informacije so namenjene samo izobraževanju in jih ne priporočamo za ugotavljanje ali zdravljenje bolezni. Ne svetujemo, da bi kdorkoli zamenjal tradicionalno zdravniško oskrbo s katerim koli izdelkom.



Več koristnih nasvetov kategorije Prehranska dopolnila: